Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

a szczególnie dla wielu pasażerów podróżujących w trakcie upalnego zazwyczaj lata. Klimatyzacja sprawia, że nawet zagraniczne podróże busami są bardzo komfortowe. Oczywiście, podczas zimowego transportu busem nie może zabraknąć og

Pracujesz za granicą? Zobacz jak dojechać

Wygodne podróżowanie busami

Wśród wielu udogodnień, jakie możemy spotkać obecnie podczas podróży busami, przede wszystkim należy wymienić klimatyzację. Jest ona istotna szczególnie dla wielu pasażerów podróżujących w trakcie upalnego zazwyczaj lata. Klimatyzacja sprawia, że nawet zagraniczne podróże busami są bardzo komfortowe. Oczywiście, podczas zimowego transportu busem nie może zabraknąć ogrzewania. Stworzenie dogodnych warunków cieplnych dla pasażerów jest jedną z najistotniejszych spraw, jeśli chodzi o przejazd busami. Nie brakuje także i innego wyposażenia, przydatnego dla pasażerów. Niejednokrotnie podczas transportu busem możemy także skorzystać z bezpłatnej sieci internetowej czy gniazdek, które będą przydatne zwłaszcza dla osób korzystających często z komputera czy telefonu.


Historia autobusu miejskiego

Pierwsze autobusy powstawały na bazie samochodów ciężarowych. Nadwozia były drewniane.

Następnie ustaliła się forma specjalnych nadwozi autobusowych na adaptowanych do tego celu podwoziach z obniżoną w pewnym stopniu przez wygięcie podłużnic nad mostami ? podłogą nadwozie nieniosące lub nadwozie samonośne. Nadwozia autobusów miejskich zaczęły być wykorzystywane także do budowy trolejbusów.

Autobusy miejskie miały przez długi czas te same nadwozia co dalekobieżne i turystyczne. Były to tylko wersje z tym samym kadłubem różniące się jedynie wyposażeniem, gdzie autobus miejski miał drzwi zamykane i otwierane zdalnie (siłownikiem lub ręcznym układem prostowodowym), dużo uchwytów dla pasażerów, oraz mniej siedzeń. Z czasem dodawano więcej coraz szerszych drzwi, a także podniesiono dachy dla poprawienia widoczności dla pasażerów stojących. Jako drzwi sterowane zdalnie stosowane są w autobusach i innych pojazdach komunikacji zbiorowej drzwi składane, odstawiane ? w widłach nośnych ? do wewnątrz (najczęściej) oraz na zewnątrz (zapewniające pełną szczelność). Rozwój nadwozi samonośnych i wzrost poziomu przemysłu spowodował zróżnicowanie kadłubów autobusów dalekobieżnych i miejskich, gdzie te ostatnie miały coraz bardziej obniżoną podłogę (często tylko częściowo), aż do powstania konstrukcji niskopodłogowych.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_miejski


Autobus przegubowy - z Wiki

Autobus przegubowy (zwany inaczej autobusem członowym, pot. przegubowiec) ? pojazd silnikowy składający się z dwóch sztywnych części jezdnych, które są ze sobą połączone przez część przegubową. W pojazdach tego typu istnieje przejście między pomieszczeniami dla pasażerów znajdujących się w obu sztywnych częściach pojazdu. Część przegubowa pozwala pasażerom na swobodne przemieszczanie między obydwiema sztywnymi częściami pojazdu. Obydwie części nie mogą funkcjonować bez siebie nawzajem. Łączy się je lub rozłącza tylko w serwisie1.

Przegub autobusu zgina się podczas zakręcania i umożliwia swobodne przechodzenie pomiędzy członami. Przegub osłonięty jest miechem (zwanym potocznie harmonią). Czasem we wrędze znajduje się podłużne okienko.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Autobus_przegubowy