Parę słów o silniku na prąd stały
Silnik prądu stałego ? silnik elektryczny zasilany prądem stałym służący do zamiany energii elektrycznej na energię mechaniczną.
Jako maszyna elektryczna prądu stałego może pracować zamiennie jako silnik lub prądnica. W tym drugim przypadku wirnik napędzany jest energią mechaniczną dostarczona z zewnątrz, a na zaciskach uzwojenia twornika odbierana jest wytworzona energia elektryczna.
Większość silników prądu stałego to silniki komutatorowe, to znaczy takie, w których uzwojenie twornika zasilane jest prądem poprzez komutator. Jednak istnieje wiele silników prądu stałego które nie posiadają komutatora lub też komutacja przebiega na drodze elektronicznej.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_pr%C4%85du_sta%C5%82ego
Usterka w samochodzie
Usterka w aucie? Nie zawsze musi to oznaczać ogromny problem! Wiele z nich można naprawić łatwo i szybko, dlatego nie powinniśmy w takim przypadku od razu planować sprzedaży samochodu. Niemal w każdym pojeździe zdarzyć się mogą różne nieprawidłowości, awarie lub inne problemy, a jedyne co powinniśmy wtedy zrobić, to znaleźć osobę, która pomoże nam sobie z nimi poradzić. Może to być znajomy mechanik samochodowy lub specjalista z renomowanego warsztatu samochodowego konkretnej marki, jednak ważne jest, byśmy nie odwlekali naprawy. Jazda niesprawnym samochodem może przynieść nam wiele problemów, a nawet poskutkować kosztownym mandatem. Warto tego unikać!
Silnik i jego tłoki
Tłok silnika szczególny rodzaj tłoka połączony przegubowo (sworzniem) z korbowodem, wykorzystywany do odbierania energii mechanicznej spalanej mieszanki. Większość tłoków silników spalinowych wykonuje się ze stopów aluminium z krzemem.
Tłok spełnia wiele zadań:
uszczelnia cylinder (za pomocą pierścieni),
przekazuje siłę nacisku gazów na dalsze części mechanizmu korbowego ? do wału korbowego,
prowadzi górną część korbowodu.
W procesie produkcji przeprowadza się selekcję tłoków pod względem wymiarów i masy. Pierwsza pozwala wybrać tłok o optymalnym luzie między tłokiem a cylindrem przy ograniczonej ilości braków podczas produkcji. Druga, selekcja tłoka w zależności od masy ułatwia wyrównoważenie układu korbowo-tłokowego. Tłok funkcjonalnie dzieli się na: denko, piastę tłoka, część pierścieniową, część nośną.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/T%C5%82ok_(silnik_spalinowy)