Codzienność treningowa

Dodane: 20-08-2016 16:04
Codzienność treningowa Dobrze jest kupować u oficjalnych dystrybutorów konkretnych odżywek. Umożliwia to zagwarantować wysoką jakość produktu przy jego niskiej cenie. Dobrym przykładem jest myprotein.

Węglowodany

Węglowodany stanowią najważniejszy składnik diety, ponieważ są podstawowym źródłem energii dla pracujących mięśni. Sportowcy stale narażeni są na niedobory tych składników, co powoduje spadek wydolności i zmęczenie. Podstawą jest założenie, że po zaspokojeniu zapotrzebowania organizmu człowieka na białko i tłuszcz, pozostałe potrzeby energetyczne zostaną pokryte przez węglowodany.

Oprócz funkcji energetycznej, węglowodany spełniają ważną rolę w organizmie. Dostateczna ilość sacharydów w pożywieniu jest niezbędnym warunkiem prawidłowych przemian tłuszczów i białek. Czynnikiem, który może zakłócić przebieg przemian węglowodanowych i tym samym tłuszczu i białka jest nadmiar tiaminy.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Zapotrzebowanie_energetyczne_dla_sportowców


Czy warto iść na trening personalny

Trening personalny to świetna okazja, aby poznać nowe metody ćwiczenia, ułożyć program treningowy oraz, w wielu przypadkach, również dietę. Co prawda na początku cena za godzinę z trenerem może być nieco odstraszająca to mimo wszystko są to porady kogoś kto nad tematem rozwoju ludzkiego ciała w trakcie treningu poświęcił sporą część swojego życia.

Dobry trener ułoży nam plan dopasowany do naszych wymagań i potrzeb, z uwzględnieniem konstrukcji i możliwości naszego ciała. W trakcie takiego treningu możemy również skorzystać z okazji do podyskutowania o sprawach związanych z aktywnością fizyczną, przez co sami wychodzimy mądrzejsi. Z każdym kolejnym treningiem nasza własna wiedza również będzie się poszerzać.


Bardzo ważne: dieta

Dieta bogata w składniki odżywcze jest bardzo ważna w naszym życiu. Dieta powinna być dopasowana do indywidualnych potrzeb organizmu i z poprawką na indywidualne preferencje żywieniowe. Dieta dla sportowców powinna być ułożona przez dietetyka sportowego, najlepiej wspomagana odżywkami i suplementami.

Dobrze dobrana dieta pozwala zminimalizować potrzeby stosowania odżywek, jednak z dobrą jakościowo odżywką trening sportowy może okazać się skuteczniejszy, a jego efekty trwalsze. Należy jednak pamiętać, że żadne odżywki nie mogą stanowić substytutu zdrowego odżywiania i można o tym przeczytać na praktycznie każdym opakowaniu takich odżywek i suplementów.